wtorek, 22 stycznia 2013

W wesołym nastroju




Nie jestem fanką zimy… i chyba nigdy nie będę.  Dni grudniowe mijają mi szybciej dzięki oczekiwaniu na Święta i na szczęście w styczniu tez mam na co czekać, bo końcówka miesiąca przynosi moje urodziny. Lubię ten dzień i nie ubolewam nad upływającym czasem.
W ramach takiego właśnie luźnego nastroju upiekłam tort o jakże uroczej nazwie „Świnki w błocie”.  Jestem fanką czekolady, nie przepadam za kremowymi tortami i ta propozycja bardzo mnie zaciekawiła. Tort udał się za pierwszym razem ( a moje doświadczenie w tej materii jest znikome ), więc do trudnych chyba nie należy. Przepis pochodzi stąd i ja wprowadziłam do niego jedynie niewielkie zmiany. „Kropką nad i” były urocze świnki z lukru plastycznego, które po skonsumowaniu tortu dołączyły do trzódki zwierzątek Adki. Lukier plastyczny okazał się łatwiutki w przygotowaniu i obróbce. Od dziecka uwielbiałam lepienie z plasteliny, teraz kontynuujemy to z Adusią i zrobienie świnek sprawiło nam wiele radości.





Był tort, były i prezenty. Jeden jest tak wspaniały, że na pewno się tu nim pochwalę. Tylko zdjęcia muszę zrobić :)






Styczeń lubię też za wyjątkowe święto – Dzień Babci. Bardzo żałuję, że dzieli mnie i Babcię cała Polska, ale od czego są przesyłki! W tym roku Babcie Adusi oraz jej Prababcia ( czyli moja Babcia ) dostały albumiki ze zdjęciami Adki.  Bardzo lubię robić takie prezenty, wkładam w nie całe serce, bo wiem, że takie drobiazgi cieszą obdarowane osoby.






I to tyle. Ten wpis będzie krótszy niż zwykle – wracam w wir wydarzeń i obowiązków 
z nadzieją na zbliżające się chwile odpoczynku.

Pozdrawiam i dziękuję za tyle odwiedzin, komentarzy, ciepłych słów! 

16 komentarzy:

  1. Hej, ja znam ten wypiek pod nazwą "Świński tort" bodajże z Galerii Potraw, jest słodki w podwójnym tego słowa znaczeniu ;-). Twoje świnki takie czyściutkie.
    Prezenty na Dzień Babci przygotowałyście najlepsze z możliwych, bo z wnusią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, moje świnki są bardzo porządnickie, a to dlatego, ze musiały jeszcze nadawac do dalszej zabawy :)

      Usuń
  2. tort az chrumka do mnie i mimo, że do ulubienic tortowych mas nie należę, podoba mi się i skusiłabym się na kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Eh, też nie jestem fanką zimy (delikatnie mówiąc), też kocham czekoladę i nie przepadam za tłustymi masiastymi tortami, a urodziny obchodzę niedługo po Twoich;) Świnki urocze! Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że wiele mamy wspólnego. Najlepszego z okazji urodzin!

      Usuń
  4. pyszny jest, zawartośc czekolady w czekoladzie jest imponująca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się że są inni wrogowie zimy. Że nie jestem w tym sama. Mam jej dość, pragnę wiosny, zieleni i takiego tortu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. WOW!!! Cö za przepiekny tort!!!!
    Ja podziwiam wszelkie wypieki,gdyz sama nie potrafie piec....
    A co do zimy....nie ma to dla mnie znaczenia..zawsze byla i nie zmienie tego,ale kocham wiosne!!!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  7. I ja z utęsknieniem czekam na wiosnę i jakoś do zimy nie mogę się przekonać.
    A tort rewelacja!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeju ten tort to rewelacja! Przyjemność dla oka i języka :) A jeszcze jak się człowiekowi humor poprawia tylko patrząc na niego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Naj nanj nannjjnjanjnajnja kochanie

    Piekne swinki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przesyłam najlepsze życzenia urodzinowe - oby kolejny rok w Twoim życiu był tak samo słodki jest ten uroczy tort :)

    Moi dziadkowie niestety też daleko, ale korzystam z możliwości poczty i staram się co roku wysłać kartkę z życzeniami i jakiś słodki upominek. No i zawsze są telefony, co zbliża choć na moment :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkiego najlepszego!!!
    Tort swinkowy jest swietny:)
    usciski

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkiego NAJ Ci zyczę!! Torcik świnkowy uroczy i śmieszny!!!!
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkiego najlepszego z okazji!!!
    Bardzo ładny tort.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkiego najlepszego :) prezenty własnoręcznie robione są najpiękniejsze....Ja na dzień babci i dziadka robiłam kalendarze ze zdjęciami dzieci :)
    Tort świnkowy jest uroczy :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...